Toplička 27, 49240 Donja Stubica 049 287 724

PROJEKTI

PROJEKT “JABUKA” ODGOJNE SKUPINE “ŽABICE”

Tema projekta “Jabuka” proizašla je iz zajedničke suradnje djece, roditelja i odgojitelja tijekom prikupljanja plodova za centar jeseni. Svako dijete iz skupine je donijelo barem jednu jabuku uz priču, objašnjenje i opisivanje gdje su ih, kako i s kim prikupili. To nam je bio povod da pokušamo prikupljene jabuke iskoristiti na razne načine učeći pritom o navikama zdravog života i važnosti voća u prehrani.

Provede aktivnosti:

  • proučavali smo plod jabuke svim osjetilima: 
  • vidom smo proučavali boje jabuka i naučili prepoznavati dijelove
  • sluhom smo osluškivali zvuk dok smo je rezali i grizli
  • okusom smo isprobavali sam plod i njezin sok
  • njuhom smo udisali miris jabuke
  • dodirom različitih dijelova isprobavali smo strukturu: može biti glatka ili hrapava- kora, tvrda ili mekša- meso, mokra i ljepljiva od soka 
  • proveli smo niz životno- praktičnih aktivnosti: gulili smo jabuke, rezali ih na kockice, ribali te ih začinili još jednom zdravom i ljekovitom namirnicom- cimetom
  • proveli smo i niz radnih zadataka, igrali se, učili i gradili
  • SAM_4272 napravili smo vlastiti kompot od jabuka
  • otpadke jabuka (koru i jezgru) odložili smo u naše komposišteSAM_4266
  • napravili smo pekmez od jabuka, krušaka i dunja
  • radili smo voćnu salatu s jabukama, čips od jabuka i kolač
  • dijelove jabuke smo proučavali na plakatu, crtali smo presjek jabuke olovkom
  • pričali smo priču “Priča o dobroćudnom ježu” koju smo ilustrirali i izradili slikovnicu

Evo nekih izjava djece:

JANA: Jabuke su zdrave i imaju jedan vitamin.

TIA: Jabuke imaju puno vitamina B i C i D i E

PAVEL: Kora jabuke je jako zdrava

MARKO: Jabuka je kraljica voća, najzdravija je

 

PROJEKT “SLOVO DO SLOVA” SKUPINE “LUČICE”

Projekt “Slovo do slova” započeo je na poticaj djece koja su često pitala kako se piše određeno slovo (Helena, Lana, Marko) ili neka riječ.

Cilj projekta: upoznati slova abecede, poticati interes za rano čitanje i pisanje; povezivanje glasa i slova.

Projekt se odvijao tijekom listopada, studenog i prosinca. Interes za projekt je bio izrazito velik i trajao je tjednima. U početku su proučavali različita slova putem igre, a kasnije su spajali slova u riječi. Najzanimljivija aktivnost je bilo “pecanje slova”. Igrajući se slovima djeca su naučila pisati svoja imena, a zatim su pomagala jedna drugima sastaviti riječi spajanjem slova.

Putem različitih poticaja – gusjenica, memory sa slovima, slovo traži svoje slovo, slikovnice, pokrivaljke, djeca su upoznala svijet slova. Tijekom zajedničkih aktivnosti dijeleći isti interes, djeca su napredovala u području međusobne suradnje, pomaganja i rješavanja sukoba putem dogovora. Napredak je zabilježen i u području grafomotoričkih sposobnosti budući su djeca puno vremena provodila u pisanju slova.

U projekt su bili uključeni roditelji koji su donosili potrebne materijale, a Rokova mama je omogućila djeci posjet školi. Ugostila je djecu u svom razredu i pokazala kako izgleda škola.

  • pecanje slova
  • igra školeSAM_5091
  • pisanje po pijesku
  • memory na čepovima
  • izrezivanje slova iz časopisa
  • ljepljenje sličica po prvom slovu
  • kvačice i slovaSAM_4666
  • kaširanje slova
  • grančice

Evo nekih izjava djece:

ROK: Slova su kaj se može pisati, pa kad nekome možeš pisati, da je negdje požar, da je opalo drvo na cestu, pa zoveš službu za spašavanje.

HELENA: Slova su kad u školi naučiš i kad pišeš za dućan. Dobro je da naučiš da dobiješ 5.

NADJA: Slova su abeceda. Abecede se mogu pjevati npr.engleska abeceda.

BORNA: Slova su nekaj kaj možeš znati, da možeš nekaj naučiti, i reći npr. “Volim te”

VIKI: Slova su kad pišeš npr. “Viki”, da možeš napisati neki recept. Recept je kad kuhaš kolače.

MARKO: Slova su za pisati. Ja znam vodu napisati. Znam čak i slovkati.